ثبات و پایداری و تاب آوری درسال 2025

ثبات و پایداری و تاب آوری درسال 2025 یکی ازموضوعات داغ این روزها بواسطه ظهور وکارآمدری هوش مصنوعی هستند که دغدغه خیلی از پرسنل و امنیت شغلی آنان می باشد

1-کارکنان انتظار هدف دارند :

بیش از60 درصد از کارکنان نگران جایگزینی انسان با ماشین و جهانی‌شدن هستند .شرکت‌هایی که پایداری را در فرهنگ خود نهادینه می‌کنند، به کارکنان احساس امنیت داده و وفاداری و مشارکت آنها را برمی‌انگیزانند

2- سرمایه‌گذاران به شفافیت امتیاز می‌دهند:

شاخص شفافیت شرکت‌ها در سال 2024 نشان می‌دهد شرکت‌هایی با اقدام عملی در مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی، اقداماتی داشته اند ، بیشتر اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران خود را جلب می‌کنند.

3- مصرف‌کنندگان خواهان اقدام هستند:

ارزش 500 برند برتر جهان در سال گذشته 10% افزایش یافته که رشدی سریع‌تر از اقتصاد جهانی است. مصرف‌کنندگان، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، خواهان حمایت از کسب و کارهایی با اقدامات معنادار در زمینه پایداری هستند.

4-پایداری یک مزیت استراتژیک است:

حدود 80 درصد از شرکت‌ها قصد حفظ یا افزایش سرمایه‌گذاری  جهت ماندگاری و پایداری را دارند  .

5- پایداری مصونیت از اتفاقات آینده است:

دولت‌ها و نهادهای قانون‌گذار در حال معرفی مقررات پایداری سختگیرانه‌تری هستند. کسب و کارهایی که زودتر تغییر کنند، پیشگام خواهند بود.

 

6- پایداری منجر به افزایش تاب‌آوری می‌شود:

کسب و کارهایی که فعالیت‌هایشان را پایدار می‌کنند، در مقابل بحران‌های زیست‌محیطی یا اختلالات بازار، تاب‌آوری بیشتری خواهند داشت .

7- پایداری محرک نوآوری است:

پایداری فرصتی برای تفکر انتقادی و یافتن راهکارهای بهینه‌تر برای فعالیت کسب و کارهاست.

8- پایداری ارزش‌آفرینی بلندمدت دارد:

شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه‌های پایداری، از وفاداری بالاتر مشتریان و اعتماد سرمایه‌گذاران بهره می‌برند.

این دلایل نشان می‌دهد که پایداری در سال 2025 نه تنها یک انتخاب اخلاقی، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای موفقیت و بقای کسب و کارها خواهد بود.