ثبات و پایداری و تاب آوری درسال 2025
ثبات و پایداری و تاب آوری درسال 2025 یکی ازموضوعات داغ این روزها بواسطه ظهور وکارآمدری هوش مصنوعی هستند که دغدغه خیلی از پرسنل و امنیت شغلی آنان می باشد
1-کارکنان انتظار هدف دارند :
بیش از60 درصد از کارکنان نگران جایگزینی انسان با ماشین و جهانیشدن هستند .شرکتهایی که پایداری را در فرهنگ خود نهادینه میکنند، به کارکنان احساس امنیت داده و وفاداری و مشارکت آنها را برمیانگیزانند
2- سرمایهگذاران به شفافیت امتیاز میدهند:
شاخص شفافیت شرکتها در سال 2024 نشان میدهد شرکتهایی با اقدام عملی در مسئولیتهای اجتماعی و زیستمحیطی، اقداماتی داشته اند ، بیشتر اعتماد سرمایهگذاران و سهامداران خود را جلب میکنند.
3- مصرفکنندگان خواهان اقدام هستند:
ارزش 500 برند برتر جهان در سال گذشته 10% افزایش یافته که رشدی سریعتر از اقتصاد جهانی است. مصرفکنندگان، بهویژه نسلهای جوانتر، خواهان حمایت از کسب و کارهایی با اقدامات معنادار در زمینه پایداری هستند.
4-پایداری یک مزیت استراتژیک است:
حدود 80 درصد از شرکتها قصد حفظ یا افزایش سرمایهگذاری جهت ماندگاری و پایداری را دارند .
5- پایداری مصونیت از اتفاقات آینده است:
دولتها و نهادهای قانونگذار در حال معرفی مقررات پایداری سختگیرانهتری هستند. کسب و کارهایی که زودتر تغییر کنند، پیشگام خواهند بود.
6- پایداری منجر به افزایش تابآوری میشود:
کسب و کارهایی که فعالیتهایشان را پایدار میکنند، در مقابل بحرانهای زیستمحیطی یا اختلالات بازار، تابآوری بیشتری خواهند داشت .
7- پایداری محرک نوآوری است:
پایداری فرصتی برای تفکر انتقادی و یافتن راهکارهای بهینهتر برای فعالیت کسب و کارهاست.
8- پایداری ارزشآفرینی بلندمدت دارد:
شرکتهای سرمایهگذار در زمینههای پایداری، از وفاداری بالاتر مشتریان و اعتماد سرمایهگذاران بهره میبرند.
این دلایل نشان میدهد که پایداری در سال 2025 نه تنها یک انتخاب اخلاقی، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای موفقیت و بقای کسب و کارها خواهد بود.